Declawing och beef jerky

Efter jobbet idag som förövrigt var väldigt händelserikt med diverse skrikande katter, galna hundar, blod, bajs och hemska operationer så bestämde jag mig för att åka och köpa en påse Beef Jerky som jag saknat så otroligt mycket! Finns att köpa i Sverige men har bara inte blivit av att jag gjort det. Mums!

Hemska operationen jag pratade om var Declawing vilket innebär att hela klon på katter opereras bort (oftast bara framtassarna) för att minska rivandet på möbler osv. I Sverige är detta olagligt vilket jag tycker är helt rätt. Operationen är som en ampution, ungefär som att vi skulle operera bort fingertopparna och orsakar att katten inte kan klättra i träd och försvara sig vilket är livsnödvändigt för katter. De blir även ömma och kan få såkallade fantomsmärtor i tassarna som inte går att göra något åt.. Usch. Ja där fick ni en hel bibel om det, så nu ska jag avsluta detta lite snabbt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0