Regniga onsdag...

Nu är jag hemma efter en ganska lång skoldag som ändå varit rätt rolig, det blir helt enkelt vad man gör det till. Började med läxförhör på Djursjukvården om hjärtat, var ett muntligt och rätt kort så gick faktiskt riktigt bra. På fysiken gick vi igenom avsnittet Värme och jag och Lisa hann klart med alla instuderingsuppgifter och för en gång skull FATTAR jag fysiken. Ett jäkla under!
 
Avslutade skoldagen med att lyssna på en kvinna från Sydafrika. Hon är här på besök och hennes skola nere i Sydafrika har ett utbyte med Moras gymnasium så hon och en lärare från Mora passade på att hälsa på oss också. Riktigt intressant, och hon var rolig också. Det är nog dit man ska flytta om man vill komma ifrån Sverige-vädret, det är soligt över 300 dagar om året (kommer inte ihåg den exakta siffran men tror det var upp mot 350 dagar). Hon visade även en bild från skolan (de älskar tydligen att ta bilder uppifrån och få eleverna att bilda ett ord genom att stå/sitta i en viss formation) och hon berättade att det hade varit en så kall dag och att alla hade frysit så mycket.. Det var ju bara 15+ ute, iskallt tyckte dom. Om det ändå vore så. Och om det inte vore nog med det, så fort det blir lite monligt ute och det finns en liten chans för regn (trots deras få regndagar) så ställs ALLA aktiviteter in, även om det fortfarande är 35grader varmt. Tänk va sällan man skulle gått i skolan/gjort något vettigt om vi kört efter det här i Sverige.. kanske bra att vi inte gör det. haha
 
Jaja nu har jag babblat på tillräckligt, hunnit göra klart min engelskaläxa samt ätit lite. Så nu ska jag ta det lite lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0