13-09-10

Hallå bloggen!
 
Att vara ledig från jobb har sina fördelar, man hinner träna mer. Igår var jag på bodypump på kvällen och det var drygare än vanligt. Inte bara hade jag haft en veckas uppehåll utan dom hade bestämt sig för att byta ut några låtar = nya övningar och kombinationer.. Men lika jobbigt som det var då så är min träningsvärk skön idag. Idag är det pass igen som gäller, Cxworx kl 18.30 men först tänkte jag gå och testa på Bodyvive klockan fem. När jag ändå går på passen gratis med mitt gymkort så kan man ju passa på att testa det mesta. 
 
Nu på förmiddagen har jag och Julia hunnit med 8 km promenad. Först 7,5an i Mellsta (som är 7 km..) och sen en kilometer med hundarna när vi kom hem till henne igen. Så idag har jag varit duktig (speciellt om jag går på båda passen ikväll).
 
 
Innan promenaderna så gick vi dock till gymmet och vägde oss på en våg som dom har där nu tillfälligt. Den räknade inte bara ut fettmassa, muskelmassa och annat som lite mer "avancerade" vågar brukar göra utan även ens BMR alltså basalomsättning/förbränning, med andra ord hur många kalorier ens kropp gör av med i vila och vad ens metaboliska ålder är och lite annat. Blev glatt överraskad av resultatet, enligt den hade jag 42,2kg muskelmassa i min kropp och 15,4 kg fett. Min BMR låg på 1394Kcal och min metaboliska ålder var 15. Jag låg bra till i skalorna som fanns med på pappret och det kändes jättebra. Nu ska jag bara kämpa för att få ett liiite bättre resultat i December när dom kommer tillbaka med vågen!
 
 Datumet stämmer inte in för fem öre, men vad gör det? haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0