Day 1 in New York

Hejsan.

Nu är vi hemma från en heldag på manhattan. Dagen började då när jag uppdaterade sist, och slutade nu. Vi började med en guidning genom Midtown, Uptown och lowtown. Vi gick lite i central park, i china town och i little italy. Vi fick även se huset där Friends-folket bor i, i tvserien friends. Men vi fick även veta att dom egentligen inte bor där utan att det är inspelat i Kalifornien men att det ska se ut som att det är därifrån.. Vi fick se byggnader där många kändisar bott och bor, samt veta vad en lägenhet bredvid central park kan kosta.. Galet dyrt är det kan jag säga.

Kl 1 fick vi gå vart vi ville och vi började med att äta. Det var jag, Jenny, Lovisa, Sofie och Britta som gick tillsammans. Vi åt på ett indiskt matställe. Fick frågan om det var franska vi pratade, för svenska låter ju så likt franska har jag hört.. haha Sedan gick vi till Macy's där jag köpte en adapter och en rouge. Sedan gick vi vidare till Forever 21, H&M, Foot locker, mfl. Sedan gick jag och Britta in en butik som hette Conway, där hittade jag en plånbok och ett par tunna mukisbyxor, som jag faktiskt kommer använda. I think, sköna var dom i alla fall. Så gina, nu kan du vara glad, ;)

När vi kom ut ur butiken hundra år senare så hade dom andra redan gått till Time Square, så vi gick ditåt, stannade på Starbucks. Dom ringde och berättade att dom skulle till Rockefeller center, men vi valde att inte gå dit eftersom jag redan varit där och Britta var inte så intresserad. Så vi satt vid Time Square ett tag innan vi gick in på en till Forever 21, där hittade vi ringar. Jätte fina. Helt plötsligt träffar vi på några svenska killar från vår grupp som vi går tillsammans med till M&M-butiken. Dock köpte jag inget, kändes jätte ovärt att betala 6 dollar för liiiite godis.. Det är ungefär det som vi gjort idag, och jag tänkte bara meddela att Donken här har JÄTTE goda smoothies, och Cheeseburgarna smakar faktiskt annorlunda.

Nu sitter vi på hotellrummet och jag tänkte ladda mitt kamerabatteri, så länge ska jag försöka lägga upp bilder här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0