history test WW1

Idag hade vi faktiskt skola, men två timmars sovmorgon fick vi i alla fall. Sköntskönt. Med andra ord alla lektioner var nerkortade till ca 30 minuter. Mrs. Clark som absolut ville att vi skulle ta testet idag hade gjort en kortare version. Baksidan på provet var superlätt, det var en karta över dåtida Europa och under fanns det rader. Så gällde det för oss att skriva in vilket land som var vilket, + vilken allians landet tillhörde. Så den delen klarade jag nog rätt bra. med tanke på att på kartan så var allianserna med, så dom lite ljusgråare länderna var en allians och dom mörkare var en annan. Det gällde bara att veta vilken som var vilken. Framsidan var dock liiite svårare, så vi får se hur det går. Tydligen så var hon rätt besviken på oss och skulle ge oss mer test på torsdag. JIPPIE!


lite så såg kartan ut, förutom att den var svartvit. Gula länder är neutrala (förutom turkiet eller Ottoman empire som det kallades tidigare, som sedan går med i Central Powers), Blåa länder är Tripple Entente (Allies), och Röda länder är Tripple Alliance (senare Central powers -italien +turkiet)

På government kollade vi klart på The great debators eller vad den hette, och på resterande klasser gjorde vi iprincip ingenting. Film på government, film med frågor på engelskan, film på psykologin, och på Treble chorus så bestämde vi vilka låtar vi ville sjunga imorgon.

Nu sitter jag hemma och väntar på att Kristy ska komma och hämta mig för träning, så jag skriver antagligen mer ikväll efter 9 någongång. Fick förfrågan om att ta lite bilder på vintern här i Ohio, så jag ska försöka hitta någon stund någon gång då jag går ut med några kompsiar och tar lite kort kanske. Det är svårt att hitta tid i den här familjen då vi alltid har något pågång. Men så kan det gå!

Kommentarer
Postat av: nataliegoesamerican

haha hur lång är psykologi filmen egentligen? xD

2010-12-15 @ 20:43:55
URL: http://nataliegoesamerican.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0