school pictures has arrived

Jag kom precis hem från skolan och har lite tid innan jag blir upphämtad för träning. Patti (värdfarmor) kommer och hämtar upp mig om ca 40 minuter så jag tänkte utnyttja min fritid till att uppdatera.

Ingen 2 hour delay idag även fast jag drömde att vi hade det och vaknade i tron att kunna somna om igen. Superjobbigt om ni frågar mig, i alla fall jag kom upp och iväg till skolan. Det var blockday idag igen, så extra hjälp passet ägnade jag åt att få hjälp med min Historia läxa av Mrs Wile. Hon är supersnäll och jag önskar nästan att jag fått henne i historia istället. Jag blev i alla fall klar och jag gick tillbaka till mitt hemklassrum. När klockan ringde så var det dags för historia och vi fick ett papper som vi fick 20 min på oss att göra klart. Jag blev NÄSTAN klar med första sidan och då var det bara att stänga ihop boken och ta emot ett test på section 1,2 (det pappret även var om). Det gick väl helt okej, dock sakerna som varit på baksidan av pappret gick väl mindre bra då jag inte hunnit dit, men jag gjorde rätt bra ändå. Fick även lite läxa, det var längesen hon gett ut såhär mycket läxa i historia, har haft tre läxor tre dagar irad nu.

Nästa lektion var government då vi lyssnade på lite fler debatter och sedan fortsatte kolla på "the great debators" eller vad den hette. Rätt skön klass alltså! När klockan ringde gick vi till biblioteket för att fortsätta med våra psykologiposters. Jag och Courtney blev klara, vi hade en hotpink-posterpaper som vi sedan klistrade på massa gula och andra färgade ankor + lite text. Våran T.A i den klassen fick även en liten uppgift av mig, att vässa pennor åt mig och klippa ut mina bokstäver. Haha han gör fan allt jag ber honom om, men jag är faktiskt snäll så! Så den är i alla fall superfärgglad och jag är nöjd. Bästa fobin har vi ju också!

Som ni kanske vet så får man ingen kniv här i skolan under maten, det enda man får som bestik är en plast sked/gaffel. Så den förväntas man skära kött och allt med, men jag har faktiskt lärt mig det nu! Riktigt amerikanare har jag blivit. hehe

8th period ägnades åt lite historia, jag är inte riktigt klar men nästan så. Jag tror Mrs. Hukill var lite trött då hon drog massa dåliga skämt som:
- Gas-free sunday, haha no beans for you!
- Lightfree days (eller nåt sånt), that's what started the babybooms. (eftersom det var mörkt och man kan inte göra mycket i mörker tyckte hon)

Vi håller förresten för er som är lite förvirrade på med Causes of World War 1 och så om själva World War 1. Från amerikanska synvinkeln såklart!

Vi fick även våra skolfoton idag, lite ovanligt att man får dom i skolan men jag är nöjd. När jag gick för att hämta dom på Mrs Farley's rum så hade hon Career education, och jag känner ett par stycken där inne, Harlow, Greg och Josh blandannat och någon tjej jag inte känner igen tydligen. I alla fall, när jag kom in så började alla skrika "edda, edda!!" och ja, det var lite roligt, var inte beredd på det. Så nu vet hela Mrs Farley's 8th period klass vad jag heter, om dom inte redan visste det.


dom två olika jag köpte, sen finns det alla möjliga storkelar på den högra bilden. Men rätt kul med annorlunda bakgrunder tycker jag. Så dessa blir nog hemskickade till mor och far. När jag bytt lite bilder med kompisarna.

Nej nu ska jag packa väskan för träning! Puss på er

Kommentarer
Postat av: Isä

Hienoja kuvia!

2010-12-10 @ 19:17:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0