Christmas concert

Nu är jag hemma från våran Julkonsert. Det var kul att få höra alla körer och bells klasser. Vi har rätt många såna klasser vi har,
Voiceclass - mest för freshmans som ska lära sig teknik och sånt
Treble Chorus - tjej kör
Bass Chorus - killkör
A Capella - största kören med både tjejer och killar

Bells 1
- Freshman bells, ja för dom som aldrig gjort det förut
Bells 2 - Mest för Sophomores, eller dom som kan mer
Bells 3 - För de mest avancerade, mest Juniors och Seniors

A capella började med att sjunga ett par låtar, sedan var det Bells 1, Bass Chorus, Bells 2, Treble Chorus, Bells 3, Voice Class (samtliga sjöng/spelade två låtar var) sedan avslutade A capella med ett par låtar. Mellan några av låtarna så läste en tjej lite verser, antagligen från bibeln eller något liknande.

Det började med att alla A capella elever stod längst bak i Aulan med ljus tända (lite som lucia) och de sjöng en låt och gick på led upp på scenen. Låten sjöng de 1000 gånger + att de sjöng den på vägen ut också så den fastnade på allas hjärnor. Efteråt sjöng alla "rejoice, rejoice, Emmanuel shall come to thee" eftersom det var den lättaste biten på sången att fastna på.


Låten, så att ni kan fastna på den med. Tänk er hur bra det låter när killarna sjunger jätte mörkt på vissa delar samtidigt som tjejerna sjunger jätte ljust. Lyssna dock bara på början.

A Capella är nog den bästa kören på våran skola, deras låtar är så himla roliga att lyssna på då de gör roliga kanon och ekon till låtarna. Jag älskar att lyssna på dom, om jag måste välja en av körerna då.


jag och Cailtyn innan vi bytte om, eller innan jag bytte om rättare sagt.


jag och Taylor, bästa taylor världens sötaste och roligaste tjej. :D


Tiffany Longfellow's pappa skulle ta kort åt mig, så han provtog ett kort på mig och Janelle i våra superfina, jättebekväma klänningar....


Hela a capella kören


Bells 1 kören till höger där, den där lilla gruppen av människor som står upp


Bass chorus


Bells 2, alla bells bilder är dåliga för dom är så långt ifrån.. Caitlyn är med här


Treble Chorus, ja vi ser ju inte ut som flygvärdinnor i alla fall. Jag är nummer tre från vänster länst fram.


Bells 3, gud varenda bild ser likadan ut.. :p


Voice class, riktigt duktiga faktiskt


Tiffany med sitt ljus


Min kära värdsyster Alexa.

Ser ni mellanrummet mellan alla, dom gick supersakta och ALLA som var på scenen skulle ta sig tillbaka längst bak i aulan.. Och samtidigt sjöng dom låten ovan... crazy


Liten del av alla A Capellare.

Efteråt bjöds det på fika och sedan bar det av hemåt. Dom har lovat mycket snö inatt så får se vad det blir av skolan imorgon. Jag glömde dock att lämna in lappen om att jag ville beställa en CD från konserten. Så får se om det är försent imorgon eller på fredag.. Någon som orkade läsa allt?

Kommentarer
Postat av: Madde

jag vet inte riktigt än, men vi ska troligtvis boka med explorius också! några tips på vad som är bra/dåligt med dem? :)

2010-12-16 @ 13:20:51
URL: http://missduchess.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0