Hockey och sonic

Nu är jag hemma igen.

Kristy kom och hämtade upp mig och Kiah runt 6 tiden. Vi började åka mot Athens en timme bort. Vi stannade vid en ATM-automat så att jag kunde ta ut lite pengar och betala telefonräkning osv.. Vi letade i evigheter efter parkeringen till ishallen. Ohio University är ju helt galet stort och jätte fina byggnader. Visste in att en av byggnaderna där har ett starbucks OCH en apple store??

Till slut hittade vi den och gick in, det var iskallt och det var ca 30 min kvar innan matchen ens började. Matchen var helt okej, och i första halvleken så kom Youth laget in och spelade lite för oss, med andra ord Kaden var där.. Jätte söta små ungar. Matchen slutade i alla fall 7-3 till Ohio University. Och vi rörde oss mot Sonic. Där åt vi lite mat innan vi åkte hem. När man ska beställa mat på Sonic så är det lite speciellt. Man sätter sig vid ett bord och på varje bord står en liten telefon, du tar upp luren när du bestämt vad du vill ha, trycker på en röd knapp och väntar på att någon ska svara. När dom svarar så berättar du allt du vill beställa, de berättar din totalkostand på beställningen och sedan kommer de ut med maten till bordet och du får betala där. Lata amerikaner kallas det.



På deras tots-paket (som små poptatisbullsbitar) står det lite olika citat till exempel "sonic tots are so special that they don't need a secret ingredient" eller något, och "if french fries comes from france, then sonic tots has to come from awesome, because they are awesome". Rätt underhållande att läsa när man äter. Jag beställde i alla fall en sallad.

Imorgon ska jag till gymmet kl 12 för att lära " the non traveling team" lite motions, hopp och ramsor tillsammans med ett par andra.. Intressant. Efter det är det Kiah's pageant, och vad kvällen bjuder på efter det är oklart. Men nu ska jag sova! Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0