Lockdown and charlotte russe

Imorse bestämde jag mig för att inte vara med på Advanced P.E eftersom min hals fortfarande gör ont. I alla fall, mitt i alltihopa så talar dom om i högtalaren att vi har ett lockdown och att vi måste sluta med de aktiviteter vi håller på med, låsa alla dörrar och gå in i ett rum utan fönster (eller nåt sånt). Så hela min klass går in i tjejernas omklädningsrum där vi inte fick säga ett ord.. Två poliser kommer in och kollar läget samt säger att det var rätt svårt att hitta oss (vilket är bra) och det visade sig att dom två poliserna var Mr Stackpole och hans kompis.. haha och såklart så säger dom till Mr Leffingwell (rektorn) att jag är en riktig problemunge och att jag borde få kvarsittning, dock skämtar dom och skrattar. Vi får gå tillbaka till våran lektion och Caitlyns pappa och hans jobbarkompis bestämmer sig för att sätta sig bredvid mig och prata lite medans alla andra spelar volleyboll. Haha sjukt roliga människor dedär. Efter P.E gick vi och bytte om som vanligt och klockan ringde som vanligt.. så vi går ut som vanligt. MEN korridoren är TOM, hela skolan är TOM förutom vi fyra tjejer och två vilsna killar. Mr Leffingwell ser oss och skriker och frågar vad vi gör? eftersom det tydligen fortfarande var lockdown och vi var inte tillåtna att lämna vårat klassrum.. Så Mr Welsh öppnar dörren till idrottshallen (eftersom alla dörrar är låsta) och där sitter ALLA i våran P.e klass förutom vi tjejer. Rätt pinsamt. I alla fall så fick vi sitta där i typ 20 min till vilket sög. Sedan berättade dom i högtalarna att vi var dismissed till våran second period klass.

På historian började vi sammanfatta våran presentation som vi har imorgon, vi blev inte helt klara eftersom vi endast hade 20 min kvar på lektionen när vi kom dit men Emma skulle göra klart det. Dagen flöt på som vanligt och inget oväntat eller superroligt hände. Efter skolan åkte jag och Tiffany till the mall eftersom vi inte umgåtts på evigheter + att jag behövde ta ut pengar. Vi fick lite tid över och gick runt i affärer, och såklart hittade jag massa skit. 2 par leggins, en kjol och ett bälte rikare så var jag redo att åka hem. Tiffany lyckades köpa en tshirt och ett par jeans för 7 dollar idag, så med andra ord en outfit för ca 42 kr! Jag kommer dö när jag kommer till sverige och ser våra "oj en billig tröja för 99 kr" priser.. Till exempel min kjol var på rea 5 dollar (35 kr) och det tyckte jag nästan var lite dyrt.


min kjol, mitt bälte och mina leggins. Rätt nöjd med mina köp. Allting förutom legginsen är från Charlotte Russe, min absoluta favoritaffär när det gäller billiga och snygga kläder och skor. Dom har förresten ALLTID erbjudandet köp ett par skor, får det andra paret för 10 dollar och deras skor är faktiskt rätt billiga.

Men nu ska jag gå och hitta mig något att äta och sedan blir det nog lite TV.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Blev du rädd? Visste ni att det var en övning?

2010-11-16 @ 18:17:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0