Monday November 8th

Hejsan!

Jag kom precis hem från skolan och jag är helt ensam hemma.. Rätt segt, Kristy jobbar hela kvällen så jag antar att Kiah och Alexa kommer att vara där större delen av kvällen också. Todd jobbar fram till 6, så jag har 2 timmar här i min ensamhet.

Skoldagen var bra, var dock hur trött som helst. Jag har rört mig jätte mycket i sömnen då jag vaknade med huvudet i fel ände av sängen.. Jag blir bättre och bättre på Volleyboll och det känns ju alltid bra. På Historian satt vi och jobbade med vårat projekt som är helt onödigt.. Mycket lättare om hon bara ger oss en studyguide eller något. Men nej nu får alla ett eget stycke man ska lära sig om, ställa sig framför klassen och lära ut det man lärt sig till dom.

Under min studyhall/T.A klass så passade jag på att gå ner till läskmaskinen och köpa mig en vatten. Resten av lektionen satt jag och läste min bok. Rätt chill att vara T.A för Mrs Hukill för hon förväntar sig inte att jag ska göra massa saker. På government satt vi och pratade lite och sen gick Mr Schob över dom 30 första frågorna till vårat prov nästa vecka.

Det har faktiskt inte hänt så mycket, på engelskan läste vi texter och markerade viktig information (mrs roberts älskar highlighters och använder dom så mycket hon kan). Lunchen var som vanligt rolig, Caitlyns pappa skickade ett mms till henne med en bild på en labrador och så stod det "yellow lab" under. Det var ingen förklaring eller något utan bara den bilden.. Caitlyn svarade "okay.. that's random!" och hennes pappa svarade "BUT SOO CUTE". Haha gotta love her dad.

På psykologin visade Mr Johnson lite fler videos om hypnotism, vissa väldigt roliga. Dom hypnotiserade en man att tro att han var gravid och att han födde barnet. Sedan fanns det en video där ett par byggarbetare blev hypnotiserade att tro att en planka var fast i marken och att de inte kunde lyfta den, att de var balletdansöser, discodansare, modeller osv.. Hysteriskt roligt.

Resten av dagen gick bra, vi skrev lite kritik om helgens sånguppträdande på treble chorus och under Reading satt jag och pratade / jobbade med Megan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0