HYPNOTISM

Okej så jag har jääätte mycket att berätta. Den här dagen har varit den coolaste någonsin, eller jag kanske ska säga morgon.

Vi samlades i Aulan efter att vårat hemklassrum tagit närvaron. Mr Huffman pratade lite, tackade oss för att vi var så bra elever och därför vi fått den här äran (alla fick inte gå), sedan pratade Mr Johnson lite, berättade vad vi skulle få se och sedan var det hypnotisörens tur. Han berättade varför han var här, varför han valt att bli hypnotisör osv. Sedan började han med lite "hypnotisör-lekar" med oss, vi skulle kolla in i en såndär svartvit-snurr grej (ja jag trodde inte att dom använde sånna på riktigt) medans han pratade lite, berättade vad som var påväg att hända. Sedan räknade han till tio och när vi kollade på honom igen så växte hans huvud jätte mycket och blev stort. Sedan gjorde han samma sak fast tvärt om och hans huvud blev jätte litet i stället. Sedan skulle vi hålla höger hand framför oss med handflatan upp och vänster hand likadant fast med handflatan ner, blunda och föreställa oss händerna. Sedan medans vi blundade så sa han "nu föreställ dig att det ligger en vikt på 10 pounds i din högra hand, du känner hur den sakta blir tyngre och tyngre.. i den vänstra handen har du helium och du känner hur din arm blir lättare och lättare...." och när vi sedan fick kolla så var faktiskt våran högra hand längre ner än den vänstra. Han berättade även att man kunde "utöva" hypnos hemma, man behövde bara vara i det rätta "läget" lite svårt att förklara men ska försöka ikväll.

När han var klar med sina "hela-gruppen-lekar" så bad han om volontärer, jag räckte upp handen precis som massa andra ungar. Men han valde inte mig, så fick dom sätta sig på stolar på scenen. Han började sin lilla hypnosthing och snart var dom flesta borta, eller dom sov. Dom som det inte fungerat på fick gå ner och sätta sig igen. I alla fall, när dom var under hypnosen så kunde han iprincip styra dom som han ville, han sa till dom att dom kommer att följa alla hans instruktioner och varje gång dom hör ordet SLEEP eller om han drar i deras arm så kommer dom falla in i en jätte djup sömn. Han hypnotiserade folk att glömma bort sitt namn, att dom var kända personer, att dom var modeller, cheerleaders, utomjordingar som inte kunde prata engelska, och massa roliga saker. Han fick en kille som heter Cory att tro att han var polis som letade efter bomber. Det var i alla fall hysteriskt roligt och jag grät av skratt, våran stela vice rektor Mr Huffman GRÄT AV SKRATT.. Då kanske ni kan tänka er hur kul det var. Min kompis blev hypnotiserad till att tro att hon var med i American Idol och att hon skulle sjunga en sång om sin favoritmat, den lät ungefär såhär: I love chicken, with some ketchup, its soo good. and thats my favorite foood! Jadu jag är så himla glad att jag fick uppleva det här. Det är lätt något av det coolaste jag sett.

Efteråt frågade jag Taylor och Ben vad dom kom ihåg, Ben kom ihåg att han hört någon skratta lite (vi asgarvade..), att han kollat på Chad och tänkt/frågat (osäker) What the hell? och han hade bara kollat förvirrat tillbaka, han sa att han var medveten om vad han gjorde, men han orkade inte bry sig. Taylor däremot kommer inte ihåg speciellt mycket, hon sa att hon tror att det var roligt, att hon inte hört oss skratta alls (knappt ens lagt märke till publiken) och att hon trodde att hon sovit kanske 20 minuter och inte över en timme. Det är rätt fashinerande. Senare under dagen hade Taylor gått runt och nynnat på en sång, hennes kompis frågade vart hon fått den ifrån och Taylor sa att hon inte visste att den bara poppat upp i hennes huvud. Hennes kompis svarade då "grejen är den att det är låten du dansade till i slutet.." och Taylor visste inte ens om det.

Efter det samlades Psykologiklassen i aulan för att få ställa lite frågor till honom och ja han berättade lite mer vad det gick ut på osv.  Sedan gick vi till våran third-period lektion som det var ca 20 min kvar på, sedan 4th period där vi som vanligt inte gjorde någonting. Jag spenderade endast 30 min på engelskan då jag var tvungen att gå och äta 2nd eating group idag. För under third eating group gick alla treble chorus människor ner till kör-rummet och bytte om. Så sjöng vi ett par låtar för lite pensionärer innan det var dags att gå till 8th period.

Det var min dag, ingen tumbling för mig idag då jag måste vila min fotled.. som är jätte stor.. haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0