The blind side



Jag har precis (en timme sen, blev distraherad av min målarbok) kollat på en film med min värdfamilj, The blind side hette den, baserad på en verklig händelse. Jag som bara ÄLSKAR sånna filmer. Och som alla andra bra "truestory filmer" så handlade den om amerikansk fotboll. Och såklart för att bli riktigt bra så måste det vara en mörkhyad kille med i filmen! Så är det bara. Filmen är inte allt för gammal heller eftersom killen som det handlar om endast är ca 25 år gammal nu och filmen utspelar sig i hans senior year of high school (såg kanske från mitten så jag vet inte riktigt). 2009 är den tydligen inspelad såg jag nu på IMDB. Såhär säger IMDB:

Based on the true story of Leigh Anne and Sean Tuohy who take in a homeless teenage African-American, Michael "Big Mike" Oher. Michael has no idea who his father is and his mother is a drug addict. Michael has had little formal education and few skills to help him learn. Leigh Anne soon takes charge however, as is her nature, ensuring that the young man has every opportunity to succeed. When he expresses an interest in football, she goes all out to help him, including giving the coach a few ideas on how best to use Michael's skills. They not only provide him with a loving home, but hire a tutor to help him improve his grades to the point where he would qualify for an NCAA Division I athletic scholarship. Michael Oher was the first-round pick of the Baltimore Ravens in the 2009 NFL draft.

Riktigt bra film och jag rekomenderar den till alla som älskar filmer baserade på verkliga händelser. Jag rekomenderar den även till mina kära vänner i borlänge som precis som jag älskar bland annat "Remember the titans". Även fast det inte är samma sak så jag vet inte, jag gillade filmen i alla fall. Kolla och se vad ni tycker!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0