I whip my hair back and forth!

Okej så idag var det HUG A SWEDE DAY enligt facebook. Så massa folk kramade mig och den roligaste var ju en kille i slutet av dagen som frågade mig mitt i korridoren om jag var svensk och kramade mig.

Så idag fick jag se min längtade WHS-News, eller inte min, men ja ni förstår. Dom hade valt att inspirera HELA avsnittet efter Willow Smith's låt "i whip my hair back and forth"



I alla fall, dom hade nästan 10 minuter av olika personers "hår slängande" rätt underhållande, speciellt när en flintis lärare gjorde det.. haha, sedan hade dom en klass (visade sig vara Caitlyn's matte klass) som gjorde det .. haha usch underhållning. Dock gick man och sjöng på låten resten av dagen.

På historian hade vi ett prov, det gick helt okej dock är knappt någon klar så vi fortsätter på tisdag. På engelskan hade vi ett oförberett prov också, på dikten vi läste. Jag skulle dock inte kalla det dikt då den var på typ 4 sidor, en novell möjligtvis men nej det var ju en dikt. I alla fall , jag hade inte förstått något av den så det gick inte så bra. Men Mrs. Roberts sa att 10 poäng inte var någon stor fara.

Inte så mycket mer hände, vi var i biblioteket under psykologin och tog ett test för att se vilken av dom 8 "multiple intelligence" grupperna vi tillhörde mest. Mina topp tre intelligenser är "interpersonal, musical och intrapersonal"

Interpersonal är att kunna kommunicera med andra människor, att förstå deras känslor, möjligheter och sånt. Bästa yrke för det är lärare, psykolog, politiker.

Musical är konsten att kunna förstå musik, rytm, toner, är oftast bra på att sjunga eller spela instrument.. osv yrken för det är väl rätt självklart!

Intrapersonal är typ motsatsen till interpersonal. Det är kunskapen att kunna förstå sina egna känslor och mål. Se sina styrkor/svagheter samt kunna förstå vad som gör en själv unik. Inte bara förstå sig själv, utan på ett lite djupare sätt. Yrken att rekomendera är, psykolog, advokat, och sånt. Jobb där man jobbar ensam är också att föredra.

Vad dom olika grejerna betydde översatte och sammanfattade jag från wikipedia. So dont blame me if it's wrong..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0