BLACK FRIDAY SHOPPING!!

Hejsan

Jag har nu varit vaken i 29 timmar, - en timme sömn i bilen som jag faktiskt inte räknar. Är inte speciellt trött men det kommer väl..

Igår var det som sagt min första Thanksgiving. Vi var på middag hos min värdpappas föräldrar. Där var hela stora feta släkten, typ. Det var middag, och det fanns HUR mycket mat som helst. När man stoppat i sig allt man kan tänka sig så var det så klart dags för... EFTERÄTT. Jag kunde knappt äta något för jag var så mätt. Helt sjukt. men det var så himla gott. Efter det så umgicks vi bara, lite som en släktträff skulle man kunna säga ;)


lite av folket, och åldersgrupperna som va där (vuxna, småbarn under 8, och vi)


lite av maten


more foood


alla barn/ungdomar i släkten!

Sedan åkte vi hem ett tag, packade och åkte mot Columbus. Sov som sagt ca en timme av bilresan dit och det spöregnade hela tiden! Inte kul, vi kom in och umgicks lite med Emmersyn (4åringen) innan hon skulle lägga sig, sedan satt vi bara och väntade på att tiden skulle gå. Kollade igenom kataloger med alla erbjudanden från olika affärer, åt pretzels with peanutbutter, åt peanutbutter-flingor och annat trevligt. Kl 10.30 bar det av mot WAL MART. Vi var där ca 11.00 PM, så ställde sig Kiah och Alexa in kön för en TV som "släpptes" kl 05.00AM. Så vi skulle alltså döda 6 timmar på Wal mart.. Vi gick runt och kollade på erbjudanden, kl 12 började lite mer saker säljas till billigare priser. Hittade bland annat filmer för 2 dollar, fleezemjukisar för ca 3 dollar, och annat trevligt.

Runt 1.30 så blev vi hungriga och begav oss mot Dunkin' Donuts (jag och Kiah köpte åt alla). Lite kaffe, te, donuts och mackor senare så var vi mätta och belåtna. Den långa väntan var oändlig.. Seriöst, har aldrig spenderat 6 timmar på ett walmart på samma gång. Och ni som tycker att mellandags rean efter Jul är galen, kom hit under Black Friday. Folk springer runt MITT I NATTEN som galningar och köar i timmar för att få den där prylen dom vill ha. Det är så sjukt galet att det inte ens går att beskriva.

När vi fått våra TV-apparater så åkte vi mot Target för lite mer Black friday shopping. Jag hittade ingenting där, och inte heller på nästa ställe som var Sam's Club. Där bjöd dom på Gratis frukost, men jag mådde så illa efter min frukost 1.30 så jag tog bara en vatten. Mot Toys r us där Alicia ville kolla på lite leksaker till sina döttrar. Kristy körde mig och Alexa till The Apple Store så att jag fick köpa min julklapp från mina föräldrar. En ipod touch! Det gick rätt fort och vi begav oss mot våran nästa destination, LUCKY BRAND. Alexa har jätte svårt att hitta jeans som passar henne, och Lucky jeans har extra långa jeans.

Efter ca 10 timmar av shopping så körde vi kl 09.00 hem Alicia till hennes hus, och börja våran resa hemåt. Jag har inte varit ett dugg trött under hela resan, det har känts som dag hela natten, så min dag har varit oändlig idag.. Vi stannade på Bob Evans och åt, där våra grannar jobbar. Så vi blev rätt bra ompysslade. Nu är det strax dags för mig att åka på Caitlyns födelsedagsfest, som börjar med bion "Burlesque"! Jätte långt inlägg förlåt!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej!

Vad roligt med bilder om familjen/släkten!

2010-11-26 @ 22:05:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0