Where the wild things are

Jag har precis suttit nere på nedervåningen och kollat på film med min familj. Första filmen var Where the wild things are. En jätte söt film, tydligen Kristy's favorit bok som hon läst 1000 gånger för Kiah och Alexa när dom var små. Handlade om en liten kille som känner sig utanför, har inga vänner.. När han sedan hamnar i ett bråk med sin mamma så rymmer han hemifrån och hamnar på en ö långt ute någonstans där han möter massa djur. Och som vanligt har IMDB en bättre förklaring så här får ni den:

An adolescent named Max has an active imagination, and he will throw fits if others don't go along with what he wants. Max - following an incident with Claire (his sister) and her friends, and following a tantrum which he throws as a result of his Mother paying more attention to her boyfriend than to him - runs away from home. Wearing his wolf costume at the time, Max not only runs away physically, but runs toward a world in his imagination. This world, an ocean away, is inhabited by large wild beasts, including one named Carol who is much like Max himself in temperament. Instead of eating Max like they normally would with creatures of his type, the wild things befriend Max after he proclaims himself a king who can magically solve all their problems.



Filmen är INTE tecknad btw.

Sedan började Harry Potter och Halvblodsprinsen, den håller fortfarande på, men jag måste upp imorgon så jag bestämde mig för att gå upp och sova..

Kommentarer
Postat av: Isä

Vildarnas land, taisinpa minäkin lukea sen sinulle joskus.

Se sai Astrid Lindgrenpriset 2006



http://www.dn.se/dnbok/barnens-nobelpris-vidgar-varlden-1.554905

2010-11-22 @ 11:43:04
Postat av: natalie

åh jag vill också se den filmen!

men hur kan du gå ifrån harry potter?! ;)

2010-11-22 @ 18:44:55
URL: http://nataliegoesamerican.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0