running tumbling

Jag känner mig jätte uppstressad. Jag har 4 prov + en uppsats att skriva den här veckan och jag har träning varenda kväll förutom fredag.. Imorgon har jag engelska-prov, på torsdag har jag government och kapitel 9 i historia och på fredag har jag prov i historia (som täcker hela 9 veckorna vi gått).. Sen har jag min engelska uppsats om The Crucible.. Jag är inte speciellt exhalterad.. Imorgon skulle Mrs Hukill hjälpa mig under extra hjälp och kanske under P.E får se vad hon hittar på. Så då ska vi göra engelska och kanske lite historia eller något. Government kan jag lösa någon annan lektion.. jo juste, jag har ju psykologi-test också.. så 5 test har jag.

Annars har dagen varit bra. Amerikaner vet verkligen hur man ger komplimanger till folk, det går inte en dag utan att man får höra att ens tröja är fin, att man är fin, har fint hår, vad som helst.. Dom hittar alltid något att kommentera, även dom dagarna man bara vill lägga sig under täckte och gömma sig.

Jag hade 3 timmar träning idag. Gymnastiken gick hur bra som helst, klarade round off- backhandspring in i the resi helt själv och NÄSTAN själv på golvet.. Jeff hjälpte bara till pytte lite. Jag är så himla glad, och jag ska spendera mina tisdags träningar på att öva roundoff-backhandsprings (running tumbling), och onsdags träningarna till att öva backhandsprings (standing tumbling). Sen har jag även fått massa komplimanger på mina hopp idag, vi tränade på det hårda golvet (som det inte är studs i, alltså inte ett tävlingsgolv) och hoppen ser förjävliga ut.. Men tydligen så tyckte vissa att dom var bra. Jag står längst bak i hoppsekvensen eftersom jag började sent. Men Kristy sa att om inte Bre börjar hoppa på träningarna så som hon kan (hon har dom bästa hoppen i mitt lag när hon väl försöker) så kommer jag få ta hennes plats. Känns bra, eftersom jag HATAR att stå längst bak. Ett tag var det de enda jag gjorde i hela programmet, men så flyttades jag upp på massa saker! Herregud, det är 2 veckor kvar tills våran första tävling och jag är lite nervös.. Kommer jag att få till min backhandspring tills dess?, kommer alla klara pyramiden + alla stunt?, kommer jag faila i våran hoppsekvens (toe,toe,pike)?.. Osv. Jag har ju endast tävlat 1 gång i mitt liv förut, DM2010, och vi var på en mycket lägre nivå och vi var endast 6 pers på mattan.. Såå det är lite skillnad.

Men nu tänkte jag nog börja röra mig mot sängen, egentligen sitter jag ju i den, men göra mig iordning för att sova kanske var en bättre förklaring.. :) Godnatt

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej Edda!

Jag ska också åka på highschool year fast nästa år. Min fråga är: Hur kunde du få fortsätta med cheerleading i usa? För jag tränar också cheer och skulle också gärna vilja få fortsätta träna det när jag åker iväg :D

2010-10-27 @ 09:54:41
Postat av: Isä

Tee itsellesi aikataulu niin on helpompi keskittyä läksyihin eikämtarvitse stressata kaikkea yhtä aikaa.

Saat varmasti running tumblingin menemään, hienoa! Ajattele mikä kehitys kahdessa kuukaudessa! You're great!

2010-10-27 @ 17:43:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0