in the gym

Nu äntligen har jag lite tid att uppdatera. Sitter på gymmet och väntar på att min träning ska börja om 45 minuter. Skolan gick bra, vi hade block dag idag och igår så det var jämna lektioner idag och udda igår. Så idag hade vi någon föreläsning i aulan där en kille pratade om val i livet osv. Det var helt okej intressant, men det blev segt. Efter det hade jag american history, governmnet, psykologi och reading. På psykologin kollade vi på en film och skulle sen skriva ner de olika personernas beteenden osv. Government lektionerna är chill för vi gör inget annat än letar på lite fakta i boken och gör en tidslinje eller något annat roligt av det. Historia lektionerna är sega, i alla fall på blockdays för då är lektionerna 1,5 timmer långa och det hinner bli långtråkigt.

Igår kom min kontaktperson hem till oss, han hade sina två utbytesstudenter med sig, en från slovakien och en från tyskland. Han från tyskland hade ingen värdfamilj än och han från slovakien bodde hos honom. Han berättade lite regler och berättade vilka resor vi kommer göra under året som är frivilliga då. Han verkade jätte trevlig och vi skulle höras av en gång i månaden.

Snart, snart måste jag börja byta om.. Men jag ska slänga upp bilder och videon till er ikväll hade jag tänkt!

Kommentarer
Postat av: natalie

åh vad kul med resorna! sa han nåt om vart och kostnad och sånt? :P

2010-09-10 @ 19:13:04
URL: http://nataliegoesamerican.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0