Choir Banquet

Nu så, känns som en evighet sen jag bloggade senast. Men ja, det var skola som vanligt idag, tog ett test i historia och nu ska vi strax börja med the civil rights movement. Alltså det som fick svarta i USA rättighet att tex rösta och ha samma rättigheter som vita människor på 60talet. Eftersom jag är väldigt intresserad av sånt så känner jag att det kan bli roligt, eller intressant kanske. Att läsa om folk som blir dödade och misshandlade på olika sätt tack vare deras hudfärg är kanske inte roligt precis. Men något som alltid facinerat mig, vad människor gjort mot andra människor, så sjukt hemskt. Samma med WW2, det enda som faktiskt intresserar mig där är koncentrationscentrena och allt det där. Jag älskar alla slags böcker, filmer ja allt som har något med en sann historia att göra, fråga mina kompisar. haha

I alla fall, efter skolan åkte jag hem med Caitlyn, det är så sjuukt varmt ute. Vi har haft över 30 grader idag och i skolan kokar man upp då vi inte har AC. Inte hjälper det att gå ut heller eftersom det är lika varmt (med undantag av lite vind ibland) ute, sen har det åskat och regnat lite då och då under dagen vilket gjorde det bara fuktigare och äckligare. Så ja, en dusch blev det när vi kom hem. Sen fick vi Steve-burgare som Caitlyns pappa gjort. Steve var kon som dom slaktat som vi nu åt. haha hemskt, men steve var god! Sen var det dags att åka tillbaka till den kokheta skolan och gå på våran Choir Banquet. Det var i stort sätt, MASSA efterätter av alla desslag, massa folk, alla körmedlemmar och deras föräldrar alltså. Sen pratade Mrs Nuzum i evigheter och alla musik-klasser fick komma upp och vi fick lite saker för att ha varit med i kören. Alla första års medlemmar fick ett W (som man kan sy på varisty jackan om man har en) och det hade ju varit ett jätte bra minne. Men nej jag får ett litet Varsity-pin (som också sätts på jackan men som är en liten guldbit iprincip..) för jag missade ju State-tävlingen.. Så jag hade ju inte kvalicifierat mig till att få en.. Så jag var lite arg, jag menar okej jag hade förstått om jag gått här och haft fler år på mig att få en, men jag är här i 5 veckor till och det hade ju varit kul att ha något som faktiskt ser ut som något man fått från skolan och inte något man kunnat köpa vart som helst. Jag ska fråga om jag kan köpa en på något sätt (eller så kanske vår student teacher är snäll och tar en till mig. hehhe)


En sån fick jag..


Så ser W'et ut , fast vårat är blått och vitt och den har noter i mitten. Så sys den på jackan (som jag inte köpte.) Hellre haft en sån ju.

Så det är iprincip min dag, imorgon är det en väldigt efterlängtad fredag. Tänkte lägga mig och läsa lite osv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0