Star spangled banner

På kören har vi börjat träna på Graduation songs. Så här kommer jag bli expert på Nationalsången, Alma Mater (skol-låten) och någon annan låt. Känns ju roligt att jag kommer kunna den amerikanska nationalsången bättre än jag kan den svenska. Men till mitt försvar så är den amerikanska mycket kortare, i alla fall versionen vi sjunger. Fast sen har jag ju hört den amerikanska på varenda fotbollsmatch, basketbollsmatch, ja i princip varenda event jag varit på. Revue sjöngs den på. Sveriges sjungs ju högst på vår nationaldag som vi inte ens firar. Det är ju i princip "åh yay, det är 6 juni".. and thats about it.



Kommentarer
Postat av: fridaj

sv: okej tack för svaret :D

2011-05-19 @ 17:47:20
URL: http://fridajnsn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0