Nästsista dagen

Har haft en rolig och intressant nästsista dag på praktiken. Började med ett möte med en tjej som skulle presentera ett nytt läkemedel. Sen kom det in två hankatter som skulle kastreras och förutom att jag fick stå med och kolla hur allt gick till så fick jag även vaccinera en av katterna. Enkelt men ändå ganska kul att prova på. Frida förklarade även för mig hur en hanhundskastrering gick till.

Efter lunchen tog jag och Eva bilen och åkte runt till två gårdar, en för att kika på en juverinfektion hos en ko, och på den andra kikade vi på en liten Shettis som fått kolik. Blev inte klar förens runt halv 6 tiden, blev en lång dag men jag antar att det tar igen de korta dagar jag haft hittills. Och imorgon är det dags för min absolut sista dag för nu på min fina praktikplats. Kommer sakna dom, och vet nu att det här är något jag vill arbeta med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0